fredag, december 01, 2006

Hejdå Dagens Media!

Jag får skämmas. Jag har gjort besökarna från Dagens Media besvikna. Jag som var så glad när de hittade hit! Den maniska bekräftelsepundaren i mig förde till och med statistik över antal Dagens Media-besök per dygn på en gul post it-lapp på jobbet. Lite slarvigt kladdigt så att man skulle kunna tro att det var jobbrelaterat. All time high var måndagens 29 Dagens Media-besökare. I onsdags var det nere på 2, igår 1 och idag står räknaren i skrivande stund på 0. Först tänkte jag att några Dagens Media-klickare lagt till min blogg som en favorit och alltså klickade sig hit direkt och att det är därför Dagens Media-statistiken dalar, men eftersom jag snittar på samma antal besökare per dag sen ganska länge (jag har ju i och med det här inlägget sprängt december-vallen och kan sälla mig till långtidsbloggarna (helt efter egen definition)) kan det bara skett under förutsättning att någon av mina trogna läsare slutat vara trogen vilket jag ser som en uppenbar orimlighet. (Mental för säkerhets skull-note to myself: skriv ett Hej Trogna Läsare!-inlägg, just in case...). I alla fall vill jag avsluta mitt korta men intensiva förhållande med Dagens Media (totalt 78 träffar i skrivande stund) med en uppföljning av välkomstmeddelandet. Jag lider av svår separationsångest (ni skulle bara veta) och klarar inte av att lämna saker oavslutade. För övrigt ett enormt handikapp när jag spraydejtade som värst.

I alla fall:

Bästa Dagens Media, saker gick inte som man skulle kunnat önska. E:s nya visade sig vara ett as av rang och är nu ute ur bilden så det skriker om det. Jag skäms ögonen ur mig för mina psykopattendenser som blir liksom ännu smutsigare nu när det gick så fel. Fyllebeställningen på cdon råkade ske till min gamla adress, men korrigerades genom att uppdatera mina användar-uppgifter på cdon fyra gånger i rad (jag är säker på att det var den fjärde gången som verkligen fick effekt). Nu ligger de i ett brunt paket hemma och jag har barnsligt sagt till J att han inte får lyssna idag förrän jag kommit hem. Jag har dessutom börjat tvivla på huruvida det är 2000 att vara icke-heteronormativ. Jag vet inte var jag fick det ifrån. Jag har ju egentligen inte en susning. Det var säkert därför ni försvann, Dagens Media. Förlåt.

J:s kompis tycker förresten att jag skriver bra och har sagt att han funderar på att tipsa om min blogg i sin krönika i Stora Dagstidningen. I så fall får jag fan skärpa mig och inte schabbla bort allt och årsklassa saker jag inte vet något om. Om man verkligen är så 2007 behöver man inte säga det, de från Stora Dagstidningen ser bergis sånt ändå. De är dessutom säkert mycket coolare än Dagens Media-klickarna. Eller i alla fall mer förlåtande.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver lysande.

Anonym sa...

Jag kom hit via Dagens media och är kvar :-)

Har inte lagt upp dig som favorit än utan tar det ur minnet. Fast idag dök det inte upp i adressfältet när jag började skriva kanal... så jag Googlade på 'kanalisera blogg' och hittade rätt.

Kanalisera sa...

Åh! Vad roligt!!!

Anonym sa...

Också jag kom från Dagens Media. Och har dig nu i favoriter. En fantastisk blogg. Kan inte sluta läsa.