måndag, september 08, 2008

Praktisk jämställdhet 1 - Vi ska berätta om graviditeten tidigt

Redan på punkt 1 blev det svårare än vi trott, eftersom vi helt enkelt inte fattade själva förrän ca två månader hade gått.

Men med informationen given var vi snabba att sprida nyheten bland de närmsta och vi har inte hållit det hemligt för någon. Jag har inte vid något tillfälle undvikit ämnet eller betett mig annorlunda för att hemlighålla informationen. Det har dessutom känts självklart och helt naturligt, vilket glädjer mig. Jag kan alltså med praktisk erfarenhet i bagaget, fortfarande stå för det jag tyckte tidigare i februari.

Sedan en nära vän fick missfall känns det ännu mer angeläget att berätta, OM det skulle gå dåligt framöver. Jag känner en större trygghet när folk i min omgivning vet att jag är gravid, händer de något är det lätt att förklara.

Punkt 1 avklarad alltså.

(Jag förstår att det här inte är högintressant läsning för er alla, men bloggen fungerar parallellt som min privata dagbok och där tycker jag att det här är angeläget att följa upp och dokumentera.)

Inga kommentarer: