tisdag, september 15, 2009

Tandläkardags

Idag ska jag till tandläkaren för första gången på två år. Normalt blir jag kallad med 1,5 års mellanrum, men nu kändes det som att det var länge sen sist så igår ringde jag upp och kollade om jag råkat gått dit i sömnen eller fallit bort ur rullorna. Mycket riktigt, jag borde ha blivit kallad i våras, de "låg lite efter".

Lite! Ett halvår! Jag har för bövelen både varit gravid och fått barn sen jag var där sist. Gud vet vad sämre emalj och oändliga mängder snabba kolhydrater gjort med mina tänder sen dess! Dessutom har jag ett fysiskt jättehål mellan två tänder där det alltid sitter souvenirer från mina senaste cafébesök och gottar sig i en aldrig sinande karieshärd.

Och som om det inte vore illa nog fick jag en tid redan idag, när jag ringde igår. Alltså kommer jag få skäll för att jag slarvar med tandtråden, eftersom jag inte hinner tandtråda ikapp två års slarv över en natt.

Föreställ er storleken på den godispåse jag kommer köpa om jag går därifrån med en nota under tusenlappen. Jag tänker IKEA-bag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

hahaha, KUL, känner igen mig i det där med att försöka "tandtråda ikapp", hahaha!!!

Sparkling sa...

Ooousch, jag har också ett sånt där fysiskt jättehål mellan två tänder som tandläkaren förgäves försöker cementera ihop varje gång jag är där. Hoppas det gick bra för dig!