onsdag, augusti 19, 2009

Mjölkhor

Jag har två tisdagar i rad gått en utbildning med jobbet. Lyxen för den föräldralediga! Klappra omkring i kontorskorridorer med kaffeautomater och fruktskålar med massa roliga kollegor.

Eftersom den minsta i vårt hushåll, efter ett kort framsteg då en hel liten potatis försvann i svalget, har glömt allt om potatis fick J agera hallick. Lasta in den krävande kunden i bilen och köra mot lämpligt parkeringsgarage. När bilen står parkerad långt in i ett kyffigt parkeringshus ringer det ljudlöst på min mobiltelefon och jag försvinner diskret för att skynda ner i underjorden, smita in i bilen, hala fram bröstet och låta kunden få sitt. Under tiden sitter J kvar på förarplatsen och spanar efter civilare. Sen snabbt få på mig kläderna, lämna en tillfredsställd kund och skynda tillbaka igen. I hissen upp märker jag att jag inte fått på mig linnets axelband ordentligt. Rättar till det och fixar till håret lite innan jag fortsätter vuxenkursen som den diskreta mjölkprostituerade jag ändå är.

3 kommentarer:

Jocke sa...

Och nu kommer den obligatoriska frågan: Är du lycklig?

Kanalisera sa...

Ja, jag är lycklig. Men jag får väldigt dåligt betalt.

f sa...

Roligt