fredag, januari 18, 2008

And the winner is... Bakis!

Nu har jag klurat klart. I valet mellan att vara full hela livet eller bakis hela livet väljer jag bakis. Givetvis beror det på HUR full och HUR bakis man är, men om man tänker sig något slags jämförbar lika nivå så väljer jag alltså bakis. Jag drar paralleller till mitt omväxlande och intressanta liv somm förkyld. Bakis står för hosta, ont i bihålorna, snor och ont i halsen. Full står för feber. Lätt val. Vad som helst för att slippa feber!

Dessutom är jag så mån om min intelligenta och verbala framtoning att jag hellre skulle dö än uppfattas som trögtänkt och sluddrig. Då är jag hellre gnällig och tråkig.

3 kommentarer:

mikebike sa...

herregud! välja bakis. om du hade upplevt en av mina tusentals baksjukor så hade du aldrig valt bakis. hellre stupfull resten av livet än att uppleva straffet dagen efter. sängrally är det värsta!

Anonym sa...

Hellre Lars Lagerbäck-smurf än Bakis-smurf.

Anonym sa...

Tänk, hemska tanke, om det är så att din omgivning uppfattar dig som rolig i första hand och intelligent i andra?