tisdag, december 09, 2008

Vattengympa

Det faktum att min kondition försämras i ett sådant rasande tempo att jag snart inte kommer orka andas överhuvudtaget, har nödgat mig att vidta desperata åtgärder. Som djupvattengympa.


För att förstå vidden av desperation i det tilltaget måste man veta följande:

1) Jag hatar badhus. Hatar. Det luktar ålderdomshem och klor och kiss och långa mörka hårstrån slingrar sig mot mig från alla håll.

2) Jag har väldigt lite gemensamt med människor som väljer att på sin fritid leda vattengympapass och jag har ännu mindre gemensamt med deras musiksmak (tänk er Markoolio, Nanne Grönvall och resten rama-lama-ding-dong-tokigt 60-tal i en klämmig blandning med en touch av hits for kidz)

3) Jag har väldigt svårt att relatera till levnadsglada tjejkvinnor som ses regelbundet varje tisdag i badhuset och tycker att det är urkul med vattengympa och att frigolittuberna är festliga.

Och ändå var det precis det här jag skänkte 45 minuter av mitt liv åt ikväll. Så desperat är jag alltså.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Djupvattensgympa är bäst! (Eller framförallt den enda möjliga träningsformen.) Jag letar med ljus och lykta efter andra ställen som har det på vettiga tider, än dumma tisdagar.

Men tydligen är vi levnadsglada för få, får försöka hitta fler.

"Tänk att få ha en man i byrålådan..."

Josefine sa...

uäh jag fick på riktigt rysningar av att du bara skrev om hårstråna. kan känna hur de fastnar runt tårna, eller på armen och man får inte bort dem. eller i duschen vid golvbrunnen. Så då har du shakat loss till Nanne Grönwall eller? Haha... förstår precis desperationen. Har en kompis som går på friskis och där gillar de också sån klatschig musik.

Anonym sa...

Jag gillar levnadsglada flickkvinnor och rama lama ding dong. Vart får man uppleva allt detta bra? Och vilken dag/tid? Om du vill kan vi göra sällskap.
/Bodil

Kanalisera sa...

nymfen - det är väldigt bra träning, i synnerhet i rehabiliterande syfte, men jag kan för mitt liv inte tycka at det är särskilt kul. Men alla är vi ju olika, som tur är!

Miss Muffin - det händer att jag går på Friskis & Svettis också. Same same, but different. Eventuellt är det lite mer lejonkungen på Friskis.

Bodil - Vasalundshallen. Årets sista pass var i tisdags, men det ger oss ju bara något att se fram emot inför 2009!

Anonym sa...

Jag testade Forsgrenska och Eriksdalsbadet. Det var ju långt från landslagsnivå på vattenaktiviteten men den på Forsgrenska var bäst. Särskillt om man kunde se det roliga i att ha en lång skumgummikorv mellan benen samtidigt som man "cyklade" runt. Men musiken var samma "kvalié" på båda ställena.