tisdag, juni 23, 2009

Hälsning från idyllen


Jag är kvar i ett extended midsommarfirande mitt i idyllen. Här finns strålande sol, svinkallt men dock badbart vatten och förstklassigt sällskap. De största bekymren vi hanterar är att komma ihåg att sätta på radion till sommarpratarna, att hinna förmiddagsfika före lunch och att orka lite lite dessertost till innan middagen. Ibland måste vi också välja sällskapsspel, plocka fram kalla folköl och sända en tanke åt de som sitter inomhus och jobbar.

3 kommentarer:

Jocke sa...

Skippa det där med att sända en tanke åt de som sitter inomhus och jobbar - vi bryr oss inte ett skit om er och hur ni har det, så det så!

För övrigt har vi det jättebra, oroa er inte - jag har fällt ner markisen så det inte blänker i datorskärmen och kan som synes unna mig lite privatsurfning såhär framåt fikadags.

/Inte bitter

Lotta sa...

Hear hear!

Singelmamman sa...

Själv delar jag dina stora problem Kanalisera. Förstår inte hur jag ska hinna allt på en dag. Måste ju också komma ihåg att vända mig så jag blir jämnt brun. *suckar, inte*