måndag, oktober 13, 2008

Resfeber

På fredag åker jag till Australien. Eftersom jag i smyg är en bakåtsträvare av rang som blir fruktansvärt obekväm av förändring och förflyttning hatar jag att resa. Eller, jag hatar tanken på uppbrottet från vardagen. Samtidigt som det ju är precis det jag ser fram emot och väl fastspänd i flygplansstolen är det bland det bästa jag vet. Den här gången har min resfeber börjat spela helt andra kort än de vanliga och tar sig nu fysiska uttryck i småfeber och ont i halsen. Riktig feber alltså. Smart där, resfebern.

Men glöm inte att jag är kvinnan som flög till Filippinerna med begynnande bihåleinflammation och med handväskan laddad med en hel Apoteksarsenal. 30 min efter avfärd var jag fullt frisk och höll mig så hela semestern.

Jag skrattar åt ditt halsont, resfebern. Jag fnyser åt din hosta och dina röda ögon. Du har mött din överman. Den här glasbubblekänslan och rinnande näsan gör mig bara mer taggad. Australien - here I come!

3 kommentarer:

karro sa...

vad härligt med australien! hoppas din resfeber går över snart!

Anonym sa...

Va bra att du hatar att bryta upp från vardagen, det betyder ju att du tycker om den!

Kanalisera sa...

Du är klok du lotta!