tisdag, juni 19, 2007

TV-chock!

Okej. Först: Jag vet inte om ni tittar på Yippee Ki-Yay MF som går på TV6 på söndagkvällar. Jag gör det ibland. Efter att ha mumlat argt för mig själv och andra i min omgivning och formulerat ett antal mejl till genuströga idioter i TV6-teamet har jag gett med mig och tvingats erkänna att det är rätt kul. Trots att inga tjejer får vara med och såväl manusidén som utförandet är fördummande könsrollscementerande. Ibland är det till och med skitkul.

Sen: Jag inser att jag säkert är sist i världen med att nås av den här informationen. Först igår brakade nyheten in innanför mitt pannben. Chock! Skitskumma Jarmo Ek-karaktären är ingen riktig människa (gud, vad jag känner mig korkad, jag borde ha fattat) utan spelas av Skilda världar-Lukas*. Herregud. Det kommer ta veckor att smälta det här. Veckor!

Och förstås ett bittert tack till Fjärrkontrollen och Det är grejen! som tvingat mig att inse den ofattbara sanningen.

*) Eller eh... samma kille som spelade Skilda världar-Lukas. För Skilda världar var ingen dokusåpa. Eller...? Ingenting känns självklart och säkert längre.

Det enda lilla positiva är att det i alla fall rättfärdigar att jag tycker att Jarmo Ek är lite snygg, i smyg. Jag vill minnas att jag tyckte att Skilda världar-Lukas var en hunk när den serien gick. Fast det här har jag aldrig publicerat på internet. Glöm det kära läsare. Det här har ni a-l-d-r-i-g läst.

4 kommentarer:

Slick sa...

Skilda världar-Lukas var ärkeläcker! Snygg så att man började dregla framför tvn... Mmmm... Du behöver inte skämmas. Vi är fler i din hörna av lätt dålig smak än du tror. ;-)

Strumpstickan sa...

Jag kollar varenda program och tycker det är skitkul! Särskilt när Jarmo ska vara så tuff hela tiden men alltid bangar ur och är en fegis egentligen och mjuka mysiga gosemusse är hur modig och tuff som helst... som bilen under vattenet och houdinitricket och allt...

Kul program!

dddd sa...

OHMYFRICKIN'GOD! ÄR DET SANT!

:O

Anonym sa...

Du är ju knäpp, varför måste du ens nämna att det inte är någon kvinna med i Yippee Ki-Yay MF? Kvinnor har inget att tillföra inom televisionen.
Det finns inga kvinnliga komiker som gör något av värde, det finns inga tv-program med allenast kvinnor som är något att se.