onsdag, april 09, 2008

Världens bästa Radiotjänst

Det händer att jag blir alldeles varm och glad i hela kroppen. Till exempel när jag ser Radiotjänsts "reklam" för att betala TV-avgift. Titta själva:



Nyss såg jag den andra varianten, där de är i en simhall. Jag blev så glad att jag var tvungen att mejla Radiotjänst. Tyvärr har de ingen adress för glada tillrop, utan bara en anonym kundtjänst för olika slags klagomål. Jag skickade mitt mejl som "Övriga frågor". Jag hoppas att de printar ut det och sätter upp den på kaffemaskinen. Det är okej att de tycker att jag är knäpp. Det är så jävla bra. Allra bäst är det stillsamma lilla ordet "Tack" efter den pampiga sången. Är det nån som vet vem som ligger bakom filmen och idén? Jag skulle lätt betala dubbla avgifter (även om jag tycker att det skulle vara smidigare om det drogs direkt från skatten).

Meddelande till Radiotjänst:

Heja!

Fy fasen vilken bra "reklam" ni har i TV nu! Jag skrattar högt både åt kören i simhallen och i stadsbiblioteket. Lysande! Jag är mest glad för att ni vänt till något positivt, i stället för skräckpropagandan "just nu pejlar vi i följande områden...". Återigen: Bravo!

Vänliga hälsningar,
Kanalisera - stolt TV-licensbetalare

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAAA den är så himlans braa!
TACK,Ka-na-lisera
för att du skrivit brevet
till ra-a-diotjänst!

Peppe sa...

Damn it Anita, jag skulle göra:

TACK,Ka-na-lisera
för att du skrivit brevet
till ra-a-diotjänst!

men nu var det du som var rolig först.