onsdag, juni 04, 2008

OFlyt

Det händer att jag tycker att det är lite kymigt att vara den som kommer först när jag stämt träff med någon på en restaurang eller bar. Att stå och detaljgranska menyer och öllistor och då och då slänga iväg ett låtsas-sms i desperata försök att utstråla världsvana och självsäkerhet är inte mitt glas öl alls. Jag tänker mig att det finns fler som är som jag och som tycker att det är jobbigt att komma först.

På Flyt, som är en i övrigt väldigt trevlig uteservering med maritimt läge i centrala Stockholm, har de tagit det här till sin spets. Om du redan innan tycker att det är jobbigt att se ensam och missanpassad ut mol allen i baren, är det ändå ingenting emot den känsla av utanförskap och mobboffer som kommer över dig då Flyts barpersonal utrustar dig med en ballong modell Gröna Lund. Ballonger är nämligen Flyts fiffiga sätt att hålla reda på vilka som väntar på bord och i vilken turordning de ska placeras. Igår fick jag en rosasilvrig ballong med clownmotiv. Jag kände mig hyggligt missanpassad och ännu mera missnöjd i väntan på J, med ballongen i ena handen och min cykelhjälm i den andra. Inget menygranskande eller låtsas-sms:ande i världen kan rädda en sån situation.


Inga kommentarer: