fredag, september 05, 2008

Världens sämsta flickvän meets Världens bästa pojkvän

Ikväll är jag världens sämsta flickvän. Eller om man vill världens tråkigaste tjej med världens största svängradie. Samma lika.

Efter en hyggligt intensiv vecka har jag sett fram emot en fredag kväll ensam hemma. Jag tänker obegränsade mängder gorgonzolapasta, smågodis och zappande mellan dålig och sämre teve. Jag tänker hela soffan själv. Hela lägenheten själv.

Mitt i smågodisätandet och gorgonzolapastalagandet kommer J hem. The bastard. Jag är usel på att glädjas åt sällskap av världens bästa pojkvän. Jag är världsmästare på att vara oflexibel och världens sämsta flickvän. Det blir sådär.

Eftersom jag begåvats med världens bästa pojkvän har kvällen ändå fått ett lyckligt slut. Han flydde fältet och dricker nu drinkar med positiva flexibla härliga människor. Jag rapar ost och trycker i mig den sista salmiakbalken. Och nu börjar Family guy.

Slutet gott, allting gott.

1 kommentar:

Katie H sa...

en sådan pojkvän borde alla ha... vad härligt.