söndag, maj 06, 2007

Dagens bloggtips

Jag har hittat en ny blogg som är sådär helt fasansfullt bra. Den perfekta blandningen av hemlig personlig kittling, en spännande värld och knytnävsbra språk. Jag önskar att jag var 19 år och flata, då hade den här bloggen blivit mitt livs facit och jag hade varit dökär i människan med tangentbordsknatterfingrarna bakom den. I stället är jag välbeställd 30 minus och hetero och gråter bakom solglasögonen bredvid pride-paraden för att jag beundrar och avundas vad jag tycker är en fortsättning på min tonårskamp, om än med andra politiska mål. Lite pinsamt. Jag har svårt att förhålla mig på ett coolt och avslappnat sätt till aktiv queer-rörelse. Jag vill stå upp och ropa Heja ni! och Fy fan vad ni är bra! men det blir lite freakigt över det eftersom det inte är min kamp och jag inte behöver bry mig om den när jag inte vill. Jag kan krypa upp i fina Mio-soffan i fina vindslägenheten med fina pojkvännen och distansprata om en värld jag inte tillhör. Och jag kan läsa bloggar och fascineras av en skarpsinnighet och ett intellekt i formuleringar och ordval och på något sätt känna mig delaktig. Och vansinnigt utanför.

1 kommentar:

Anonym sa...

Påminn mig om att vi ska passa på att diskutera pride också när vi diskuterar feminismen och du får igen din bok. Du kanske kan räta ut min ambivalens. /B