fredag, maj 11, 2007

Vuxenpoäng

Jag är 29 år. Jag anade ju att någonting var helt uppåt väggarna fel när jag såg fram emot en fredagkväll ensam hemma. Så hittar jag testet som sätter siffror på mina farhågor.

Din ålder borde vara 36.6.
Ojdå, ditt test visar att du måste tagga ner lite. Du är lite för mogen för din ålder. Kanske dags att sluta använda ICA-kortet eller sälja bilen? eller varför inte beställa en resa till Kos?
Tips på saker att göra för att få mindre poäng
Börja drick öl.
Åk till Hultsfred, dvs festivalen, inte staden.
Flytta ihop med några kompisar.
Ge dina krukväxter till grannen.
Sälj din bil, det är omiljövänligt.

Jag är övertygad om att det var på fråga 10 jag åkte dit "Har du någon gång varit bitter för du missade "Så ska det låta"?"

Till mitt försvar vill jag i alla fall säga att jag varken äger ICA-kort eller bil. Och jag dricker öl.

Men vaffan... allvarligt talat, visst lägger testet på en faktor 7 för alla? Inte? Snälla...

15 kommentarer:

Missy sa...

Jag är 27 och blev ett år äldre än vad jag är på testet. Jag är synnerligen förvånad då jag uppskattar min egen mentala ålder till någonstans runt 17 år. Kan jag ha haft så fel?

Anonym sa...

Mycket märkligt test. Jag blev 18.3 år. Fast jag lär ska vara 34.

Anonym sa...

Japp. Jag håller med dig.
Faktor sju. För alla. Kanske till och med 8.

Mvh
Annika, 35.6år

Anonym sa...

jag är förvånad att det inte blev ÄNNU högre för mig (är 28, fick 32). Har nämligen accepterat att jag är en riktig liten pensionär och känner mig nöjd med situationen: är morgonpigg, älskar melodikrysset och förmiddagskaffe med kakor. kanske kan jag dra av lite för att jag brukar hänga på carmen?

Anonym sa...

Är det inte lite märkligt ändå, rent filosofiskt sådär, att alla vuxentester baseras på små vardagsrutiner som egentligen bara handlar om huruvida man är "svennig" eller inte? Med ett mer positivt vuxenbegrepp skulle man ju kunna tänka sig att mäta mer psykologiska egenskaper; t ex förmåga att säga nej, integritet mot själv och andra, hur man hanterar en konflikt, hur mycket och på vilket sätt man ljuger, om man törs lämna tillbaka en kofta som gått sönder till affären och sånt.

Bara en tanke från en som faktiskt läste fler morgontidningar i åttaårs-åldern än nu.

Unknown sa...

Jag är 20 år och fick 12,6. Det är nästan pinsamt.

Kanalisera sa...

Sammanfattningsvis stämmer testet alltså inte. Skönt!

och anonym, visst är det så. Men å andra sidan hade resultaten av ett "riktigt" vuxentest varit väldigt obekväma att hantera. Och naturligtvis också just därför mer intressanta.

Anonym sa...

En kamrats femåriga dotter har sagt till sin barnvakt som flamsade under deras tittande på "På spåret" att "Jag tycker inte du koncentrerar dig!". Undra vad den lilla tjejen skulle få i det där testet?

Anonym sa...

jag är 24 år och blev 23.9.
Men då ska tilläggas att jag har multipla personligheter och man vet aldrig om det var agnes, punk-mickan eller steffe som gjorde testet. Förstås.

Anonym sa...

36.6 jag med. och då kände jag mig ändå rätt ungdomlig när jag fyllde i det.. fan.

Anonym sa...

Jag är 31 år och fick 31,1. Skrämmande nära... Dags att sluta vara så förutsägbar!

dddd sa...

Jag är 27.6. IRL och enligt testet. Där ser man...

denise sa...

jag blev vips 29 istället för 22 år gammal.så kan det gå när man inte dödar sina växter och hellre åker till kina än hultsfred..

Anonym sa...

Jag är 36. Enligt testet 22.5. Det finns hopp ^^

Fröken Lund sa...

Jag är 27 och blev 21,3. Jag ger mig fan på att det var mitt obefintliga ICA-kort som ställde till det.