måndag, maj 28, 2007

Vi gjorde skillnad!

Helgens föreställningar är över och jag är hög på lycka, pepp och stolthet. Helt otroligt. 3*60 personer som grät, skrattade och började tänka på nya sätt. Jag är så otroligt tagen. Vi gjorde skillnad! Och det fanns något för alla. Feministgruppen och dramapedagogerna som satt i timmar efteråt och sörplade vin och pepp-pratade. Eller killen som plötsligt fattade att "regeringen" inte är ett så kul namn på flickvännen, ens på skoj. Eller tjejen som bestämde sig för att köpa de där shortsen och skita i de gamla komplexen om stor rumpa och celluliter, för hon tänker fan inte fortsätta att bidra till idealen om att tjejer ska se ut som 12-årgia pojkar.

Jag har varit blank i ögonen hela dagen. Vi gjorde något vi trodde på. Vi vågade. Och vi gjorde skillnad. Och så kommer tårarna igen.

8 kommentarer:

Missy sa...

Åh, jag vill ju också se!!!

Kanalisera sa...

missy, vi siktar på att köra den i höst igen. Kanske kanske vågar jag lägga upp biljettinfo här då.

Anna sa...

i göteborg??? vill se!!!

Cliff Hanger sa...

Grattis till de lyckade föreställningarna!

Jag har svarat på din kommentar hos Mikebike (Bloggfrossa).

Missy sa...

Yay! :D

Anonym sa...

Men herregud man blir ju så nyfiken jag vill också se den här vad det låter som fantastiska föreställningen!

Anonym sa...

Jag kan berätta att det var precis så bra som Kanalisera säger. På riktigt. Allvar och skoj och viktigheter i en väldigt bra avvägd blandning. Hurra för er!

dddd sa...

Underbart! Vad grymt att ni satt upp en pjäs!