torsdag, juli 31, 2008

Hairbag 2

Kära läsare, ni har rätt. Det var han med håret i väskan. Själv tvekade jag länge, tyckte han såg blekare och smalare ut i verkligheten än i tidningen, men väskan på bild 4 i SvD:s artikel är exakt samma.

Läs och kolla själva: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/samhalle/artikel_1421793.svd

Eller nöj er med nedanstående godbitar ur artikeln:

"Enda gången Robban tycker det är riktigt jobbigt med håret är när han ska flyga. Om han sitter i mittensätet stuvar han in håret så att det inte ska störa andra."

Enda gången!? och: Hur stuvar man in nästan 2 meter dreadlocks, så att de inte stör!?

"De senaste åren har Robban börjat träna och går ofta och simmar. Då är han tvungen att sätta upp håret i en tofs på huvudet, som en ananas. I början tyckte han att det var lite jobbigt med alla blickar och gick helst dit med en kompis, men nu är det ingen som tittar längre. Det blir bröstsim och lite ryggsim. Att crawla eller dyka fungerar inte så bra."

Kan vi gemensamt övertyga mig om att jag aldrig aldrig har vistats i samma vatten som Robbans (eller någon annans) dreadlocks? Och OM jag har det - gud förbjude - så har jag inte fått en droppe vatten i munnen eller ens på läppen. Eller hur?

Men det är väldigt roligt det där med att crawla och dyka. Nästan så att det skulle vara värt det att se honom försöka.

"En gång fastnade en dreadlock i bilens handbroms och en annan gång snurrade håret in sig i cykelhjulet.– Jag tror att jag fortfarande har kvar oljefläckar på håret."

Oljefläckar på håret?! Kan man ha det!?

Det här är verkligen helt makalöst. Dessutom säger han att han är lite fåfäng, att håret funkar bra att ragga med och att han ibland har mardrömmar om att tappa en dreadlock eller två.

Dreadlock är förresten ett rätt talande namn för fenomenet eller frisyren.

2 kommentarer:

Medelklassman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hahaha, fyfan vad roliga dessa inlägg om tvåmeterhårmannen är. Och dreadlocks är verkligen det äckligaste som finns.
En snubbe i min skola hade dreadlocks förut. En gång satte han en cigg bakom örat på fyllan. Tre dagar senare hittade han den någonstans i sitt hår. Hans vän som också hade (tydligen osannolikt långa) dreadlocks blev en gång utsatt för att hans kompisar smulade ner ett paket mariekex i hans dreadlocks. Ett och ett halvt år (!!!) senare hittade han fortfarande bitar av mariekex i håret. DET är äckligt. Du borde nästan blogga om det också. Det är helt sant tyvärr.