lördag, april 07, 2007

Röda jeans

Om man velat ha ett visst klädesplagg sedan man var 14 och lyssnade på Charta 77 och Ramones och sen upptäcker att det klädesplagget är modernt i samma ålder igen typ 15 år senare och sen ytterligare ett år senare hittar det i en fjortis-affär och upptäcker att det mot alla odds både passar och inte är skitdyrt, så kanske det ändå inte är helt rätt att köpa ett par röda jeans. Men jag gjorde det ändå. Jag har inget som matchar och jag är bergis alldeles för gammal och helt out of fashion, men ibland har man liksom inget val. Nu blir det Imperiet och Nationalteatern hela påsken. Jag undrar var jag lagt min palestinasjal.

1 kommentar:

Maria sa...

Jag sitter själv här i ett par röda jeans. Det var ett infall och kändes lite märkligt till en början... Men inga av mina vänner har velat ta "ett allvarligt snack" med mig hittills så jag tror det funkar rätt bra! :)