onsdag, augusti 08, 2007

100 kr förnedring

Igår hamnade jag i en … eh…situation, där jag tvingades göra 100 armhävningar. Bra dagar kan jag göra 7 på tårna. Kämpar jag riktigt hårt klarar jag 20 på knäna. Alltså: under mina sista 40 armhävningar igår stod jag på alla fyra och skakade på armbågarna. En skakning = en armhävning. Ändå var jag tvungen att skippa de fem sista. Man skulle kunna kalla det total förnedring. Dessutom fick jag frågan om min jämngamla kompis, var min dotter. Jippi. För detta betalade jag 100 kr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har inte den blekaste aning vad du varit inblandad i, men jag kan relatera till kompis-dotter-incidenten. Jag var på middag med lite folk, bland annat min pappa. Då fick vi frågan om vi var bröder. Man kan säga att han blev lite nöjdare än vad jag blev...