torsdag, augusti 23, 2007

På Att göra-listan

Ibland blir jag som blockerad av små praktiska göromål. Att ringa och höra om jag kan frysa mitt gymkort, betala CSN eller gå till banken och byta dosan för internetbetalningar blir problem i vansinnesproportionsklassen. De hamnar på miljontals Att göra-listor och skänker mig timmar av jag borde-ångest. Fastän det bara tar minuter att fixa.

En sån grej, som jag faktiskt lyckades ta mig för att göra var att lämna in min trasiga mp3-spelare för reparation. Det skedde i söndags. Det skulle ta upp till två veckor fick jag veta av ynglingen på SIBA. För att förkorta min väntan erbjuder SIBA mig möjligheten att följa min mp3-spelares väg till pånyttfödelse. I måndags fick jag så ett sms som berättade för mig att jag snabbt och enkelt kunde få information om reparationen på nätet tillsammans med en personlig kod för just min mp3-spelare*. I måndags hade min mp3-spelare status ”PÅ VÄG TILL VERKSTAD”, vilket kändes rimligt eftersom jag lämnade in den i söndags. När jag idag är nyfiken på hur det går för min mp3-spelare och återigen loggar in på SIBAs sida visar det sig att mp3-spelaren fortfarande är PÅ VÄG TILL VERKSTAD.

Jag lämnade in min mp3-spelare på Kungsgatan i Stockholm och verkstan ligger i Hägersten. Så stort är inte Stockholm. Min mp3-spelare borde ha kommit fram för länge sen. Om den inte tar vägen via Dakar, men det verkar konstigt. Kanske står min mp3-spelare just nu på någon annans ångest- och jag borde-lista.
Det gör mig mycket bekymrad.

På väg till verkstad

*Och det är med denna mening jag ansöker till felsyftarnas intresseorganisation

Inga kommentarer: