tisdag, december 18, 2007

E24 - årets bakåtsträvare

Ända in i slutminuterna var det oklart vilka som skulle vinna Årets bakåtsträvare. Förhandstippade var de klassiska livmodersfeministerna, biologisterna och Kristdemokraterna. Som bubblare hade vi Ladies Night och Moderaternas vårdnadsbidrag (även känt som "vård av frisk man i hemmet"). Överraskande positivt var några större fondförvaltare, Försvarsmakten och ett rekryteringsbolag som på olika sätt uppmärksammat vinsterna med jämställdhet eller åtminstone (i Försvarsmaktens fall) ansträngt sig för att rekrytera från en ny målgrupp.

Så plötsligt seglar E24 in och sopar banan med alla bakåtsträvande. E24 tar vågat ett jättekliv tillbaka rakt in i 50-talet! En nättidning i tiden drämmer till med att dela upp sina sidor efter manligt och kvinnligt intresse. Du berättar helt enkelt vilket kön du är och utifrån det ger smarta smarta E24 dig den information som du förväntas vara intresserad av som man resp. kvinna. Jag blir livrädd. I E24:s värld finns inga individer, bara stereotyper.

Upp till kamp kamrater, låt oss kollektivt bajsa på E24!

4 kommentarer:

Lisa sa...

Ååååå, det där kollektivbajsar jag lätt på!!

Anonym sa...

Jag tycker det är lite trevligt med såna där utedass med flera hål bredvid varandra. Fast det är så sällan att man bajsar tillsammans med någon av motsatta könet - det är som någon tyst överenskommelse att man inte stövlar in där om någon av motsatt kön sitter och klämmer. Och därför känner jag mig lite osäker att bajsa med tjejer. Tänk om man skulle råka lägga av en riktigt otäck rökare som luktar sådär sjukligt illa? Men jag vågar om ni lovar att inte fnissa. Bajs på E24!

Béatrice Karjalainen sa...

Idioter! Hur mossig kan man bli?

Kanalisera sa...

jocke, sedär - en genusvidrig idiotprodukt av E24. Bajs åt dem. Äggmök.