tisdag, december 18, 2007

Mejl till chefredaktör, redaktionschef och näringlivschef

Fan. Jag blev så arg att jag mejlade VD, chefredaktör och ansvarig utgivare Per Lundsjö, redaktionschef Theresia Thustrup och Näringslivschefen på SvD Martin Jonsson.

Hej!

Jag vill börja med att tacka för en innehållsmässigt bra sajt med relevanta uppdateringar!
Jag är en trogen läsare, men såg att ni idag lanserat sajten www.e24.se/mankvinna/

Jag undrar vad syftet med den sajten är?

Personligen väljer jag vad jag vill läsa helt efter mina egna intressen, mitt yrke och min livssituation. Vilket kön jag har är underordnat och jag skulle finna det djupt kränkande om någon förutsatte att jag var eller inte var intresserad av en viss information enbart baserat på mitt kön. Jag tror inte att jag är unik i den frågan.

Vilka tror ni gynnas av en könsuppdelad sajt?
Vilka tror ni missgynnas?

Tacksam för svar!


Hittills har jag bara fått ett autoreply om att Theresia har semester - taktiskt.

Jag håller er uppdaterade om eventuell fortsatt korrespondens.

Det är fan inte klokt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Dessutom så är menyn blå på man-sidan och rosa på kvinno-sidan...

Pinsamt!

Anonym sa...

Bra skrivet! Ser fram mot att få ta del av deras (eventuella) svar...

Anonym sa...

Bra att du säger till!

Anonym sa...

Ska bli intressant att se om och hur de förklarar sig! Jisses..man blir ju helt matt.

Polkadot:: sa...

Oh, jag mailade också VD:n om det!

Fler - maila!

Medelklassman sa...

Nej, det är fan inte klokt! Jag blir förbannad!

Kanalisera sa...

Bra att ni blir arga! Hoppas att det är fler än thewoodfairy som tog sig i kragen och sa ifrån. Tillsammans är vi många.