måndag, december 17, 2007

Maskerad

Jag var på maskerad med filmtema i lördags. Man skulle klä ut sig till sin favoritkaraktär. Jag var Tett i Tillsammans. Ni vet han som har det fantastiska replikskiftet:

- Varför har du tjejskor?
- Det är inte alls tjejskor, det är gymnastikskor.
- Det är visst tjejskor!
- Är det inte alls, jävla fascist!

Den Tett.

Jag hade bruna manchesterbyxor, brun plyschtröja, brun 70-talsbarnfrisyrperuk, röda strumpor och de obligatoriska skorna.

Ingen kude gissa vem jag var.

När jag tog av mig peruken för att åka hem visade det sig att flera på festen inte hade fattat att jag hade peruk över huvud taget. Jag tänker inte fundera på vad de tänkte om mitt val av festkläder.

Jag hatar maskerader.

Inte tjejskor, gymnastikskor!

5 kommentarer:

Katie H sa...

Tortyr-lekscenen är ju helt oslagbar! Vilken bra utstyrsel!

Anonym sa...

Jag fattade inte att det var du förrän du tog av dig peruken. Jag trodde det var Johan Rheborg.

Anonym sa...

Jag tycker du var smart som tog på myskläder på hemmafest. Karaktären visste jag inte vem det var, eftersom Tillsammans ligger på min "Va, har du inte sett den!"-lista.

Hatar maskerader? Det var hårt. Men jag kan ju ta bort dig från inbjudningslistan nästa gång...

Kanalisera sa...

niklas - nej, ta inte bort mig! Bjud smartare kompisar, som ser att man är utklädd. Eller om du kan förvarna dem innan om att jag kommer ha peruk, så att ingen trampar i klaveret. Då kan jag kanske komma över min maskeradfobi.

Sissi's Blog sa...

Haha! Roligt! (Hammade på din blogg när jag bild-googlade på "kinaskor").