onsdag, februari 28, 2007

Fönsterkuvert igen

Apropå min fönsterkuvertsnoja utspelade sig precis följande dialog i ett MSN-fönster nära mig:

J säger:
jag hittar kontoutdrag bland betalda fakturorna

kanalisera säger:
ojdå
kanalisera säger:
får de inte vara där?
kanalisera säger:
jag tror att jag brukar lägga sånt där

J säger:
absolut inte

kanalisera säger:
om man behöver kolla inom närmsta tiden så vet man var de finns…
kanalisera säger:
varför inte?

J säger:
det stör mina cirklar

kanalisera säger:
ojdå kära nån

J säger:
jag blir förvirrad och vet inte vad jag ska göra av mina saker

kanalisera säger:
lägg dem bland gamla räkningar!
kanalisera säger:
jag lägger nog allt möjligt där faktiskt

J säger:
då kommer ju allt hamna där till slut

kanalisera säger:
ja?

J säger:
äh.
J säger:
fortsätt du. det har ju inte stört förut.

kanalisera säger:
tack!
kanalisera säger:
Det här var en rolig diskussion. Jag kanske klipper in den i bloggen...

J säger:
den är knappast till min fördel

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är säkert helknäpp men vad menas med "stör mina cirklar"?

Anonym sa...

Jag tänkte: Saker och ting ska vara som de alltid varit, förnyelse förstör. Frasen bygger på Arkimedes citat: "Rubba inte mina cirklar!".

Anonym sa...

Hej J!!!

Aha. Då fattar jag :-)