söndag, februari 18, 2007

Indoor hockey - den utlimata förnedringen

Jag har feber och ont i halsen och hyfsat mycket ångest för att inte hinna bli frisk till mötet med power-tjejerna imorgon. Söndersnuten näsa och feberhjärna är inte dömycket power precis. I alla fall kollar jag på Eurosport. Det är World Cup Final mellan Holland och Spanien, damlagen. Sporten är Indoor hockey. (Nej, det är inte samma sak som hockeybockey, jag har googlat.)

Det verkar vara en ganska konstig sport. Som när gympavikarien glömt den andra nyckelknippan och man fick spela innebandy mot handbollsmålen. I en utstyrsel blandat från boxning, tennis, simhopp och hockey. Jag förstår hockeyhandskarna. Jag förstår boxningstandskydden. Men varför har de baddräktslinnen och små tajta tenniskjolar?

Jag antar att det ska vara sexigt. Väga upp de groteska ansiktsförvrängande och salivalstrande tandskydden. Att det ska locka manlig publik till matcherna.

Det är så oerhört förnedrande. Minikjol. Så lite power det kan bli.

Snart börjar herrfinalerna. Jag undrar vad de har på sig. Leopardtangas och röda hängslen?

Inga kommentarer: