måndag, januari 15, 2007

Januari

Jahopp. Hemma igen. Back on track. Som fan faktiskt. I Mexico berättade jag glatt att jag oftast hade kjol på jobbet eftersom det är sommar och funderade en del över mina midsommarplaner. Döm om min förvåning när det visade sig vara januari i Sverige! Ett svart mittparti där både gamla minnen och nya drömmar om sommarsol och värme känns patetiskt och världsfrånvänt.

Dessutom har jag inga skor att ha på mig när det är blött överallt. Idag testar jag ett par vita spetsiga grejer. Jag kom ända till T-centralen utan incidenter, mer än att skorna inte längre var vita. Där snavade jag med skospetsarna i trappan (fråga inte hur) och ramlade pladask, så att jag fick ta i med händerna bland snus, intrampat hundbajs och tuggummirester. Förödmjukelsen behöver jag kanske inte påtala. En helhetsupplevelse.

Sen gjorde jag samma sak en gång till.
Jo, det är sant.

Januari, vad säger man.

3 kommentarer:

Kanalisera sa...

Å jippi. Det är januari bland mina kommentarer också.

Anonym sa...

Äntligen är du tillbaka!! :-)

Anonym sa...

Se det från den ljusa sidan! Du kan ju köpa tunna, fina sommarkjolar för presentkortet på din nya "backtoschool wardrobe"!