lördag, december 23, 2006

God jul och så där

Vafalls! Jag har blivit sjuk! Tydligen var jag inte bakfull igår, utan förkyld. Alltså var det helt fel att köra skylldigsjälvochtadittstraff-metoden och borra sig in i det djupaste av Designtorget mitt i panikrusningen dan före dan före dan före Mexicoresan. Och ännu dummare att skylla förkylningen på bristande lunchintag och tro att en burgartallrik, några öl och en Moneybrother-konsert skulle klara biffen. Dumt dumt dumt. För att inte tala om den lysande idén att göra hemgjorda spritmarsipangodisar till alla J:s släktingar – bara att ställa klockan lite tidigare och gå upp och kladda i köket!

Jahopp. Skyll sig själv alltså. Nu sitter jag med det där bekanta förkylningssuset i öronen, ömmande hals, febersvidande ögon och liter och åter liter av snor i mina bihålor. Och idag ska vi fira jul med J:s släkt. Och imorgon med min. Och på måndag åker vi till Mexico. Det är inte klokt vad det är synd om mig…

I alla fall. Hasta la vista och god jul och sådär. Om det blir tråkigt här utan mig går det alldeles utmärkt att roa sig med att klura ut önskebloggar och tipsa om dem i kommentarsfältet nedan. Arrrribaaaa!

1 kommentar:

dddd sa...

God jul, gott nytt år och ha det kanon. Du har nog åkt nu, men ha det kanon iaf! :D