måndag, november 24, 2008

Dagen då min inneboende Rainman får storspö

Jag läser i Metro att det är exakt en månad kvar till julafton. Det vet man eftersom det är den 24 november idag och julafton som bekant infaller den 24 december.

Jag läser detta i Metro och det är en nyhet för mig.

Detta är en chock.

Jag blir slagen på kalenderbitarfingrarna av en gratistidning! Ingen har mer detaljerad koll än jag, på hur många dagar det är mellan olika händelser. Min vardag är siffror, siffror, siffror och inget annat än siffror. Jag ser numeriska mönster och matematisk logik i allt. Det är min främsta personlighetsstörning. Jag är världsabäst på att veta exakt hur många dagar det är till . Ingen ingen ingen är bättre eller snabbare. Det är jag och Rainman.

Det är alltså omöjligt att det här är en nyhet för mig den 24 november 2008.

Och likväl. Den 24 november 2008 är dagen då autisten i mig tappade garden och fick stryk. Av Metro.

Jag är i djup chock.

Inga kommentarer: