onsdag, november 05, 2008

1 2 3 Hemma och årligt novembergnäll

Jag är hemma igen. Sen i fredags. Jag vill skriva om tre saker i anslutning till min resa:

1) Australien
2) Att leva i en väska
3) Novembermörkret

Och med den listan skriven känner jag direkt att punkt 3 säkert återfinns i alla blogginlägg såväl i den här bloggen som i andras. Jag är inte först ut med att tycka att det är mörkt sen klockorna vreds. Vi stryker den punkten. Men låt mig bara först få häva ur mig mitt årliga novembergnällmantra:

”Å vad mörkt det är och nu blir det bara mörkare och mörkare i två månader till innan det vänder, vilket betyder att det först om fyra månader kommer att vara så här ljust igen. Å vad mörkt det är.”

Så. Nu är jag färdiggnälld.

Jag återkommer om punkterna 1 och 2.

1 kommentar:

Söker samband sa...

Jag hörde en bra kommentar om novembergnäll: "Folk som klagar på den s.k. julstressen och alla krav som följer med den högtiden får inte klaga på november. Om det är någon månad då det är fullt tillåtet att stanna inne och titta på hur mycket TV man vill och liksom bara vänta på ingenting medan man lyssnar till regnet som slår mot fönsterblecket, så är det november. Den kravlösa månaden." Man får alltså välja på november- eller decembergnäll. Ganska konstruktivt!