onsdag, november 19, 2008

Fånga dagen, nu endast 500 kr!

Det händer att jag måste prissätta min egen livskvalitet genom att t.ex. ställa mig frågan hur mycket ett besök mindre till K-rauta och Bauhaus är värt.
Är det värt 500 kr att slippa? (ja!)
Eller är jag en bortskämd höginkomsttagare utan respekt för pengar? (också ja, tydligen...).

Tidigare idag på msn:

J säger:
du, vad heter toan vi köpte?
J säger:
jag hittade själv förresten
J säger:
den är just nu 500 spänn billigare på bauhaus
J säger:
ska vi lämna tillbaka till k-rauta och köpa på bauhaus i stället?

Kanalisera säger:
Haahhahaa! Glöm det
Kanalisera säger:
eller känner du att du orkar?

Kanalisera säger (i djup ånger över tidigare utspel):
för i så fall är det jättebra och jag tar omedelbart tillbaka mitt skratt

J säger:
det är 500 kr som vi kan lägga på snyggare krokar tänker jag
("Snyggare krokar" så långt har vi* alltså sjunkit i badrumsträsket)

Kanalisera säger:
sant...

J säger:
500 spänn är en halv tusenlapp
(...eller 1000 refresher eller ett teaterbesök inklusive pausvin och nötter eller ett par mammajeans eller... "snyggare krokar")

Kanalisera säger:
hur länge har K-rauta öppet?

J säger:
20.00

Kanalisera säger:
ok, hur långt öppet köp har vi på den? om vi inte hinner lämna tillbaka den ikväll, kan vi lämna den imorgon kväll då?
(Lägg märke till hur projektledardjävulen i mig vaknar till liv, det här handlar inte om ett quick fix en kväll, det här är en del av Den Övergripande Planen)

Ett av miljoner och åter miljoner beslut

* och i detta vi är vi verkligen vi. Varken J eller jag har någon som helst distans till detta. Snyggare krokar är blodigt allvar för oss båda. På riktigt.

Inga kommentarer: