torsdag, mars 12, 2009

Goda nyheter

Ni kan aldrig gissa vad jag hittade i tidningen i morse! Mitt bland alla lågkonjunktursvarsel och dödsskjutningar:

Det har öppnats en lakritsaffär!
Här i Stockholm!!
Och de säljer isländsk chokladlakrits!!!

Jag känner plötsligt nio månaders craving-fri graviditet som ångrar sig och kräver sitt ofödda barns vikt i lakrits.

Det här kommer väldigt lägligt. Från och med måndag är jag officiellt heltidsgravid. Min mission blir att äta alla lakritssorter i hela butiken.

2 kommentarer:

Speja sa...

Choklad gillar jag och lakrits gillar jag också. Men chokladlakrits? Isländsk? Låter onekligen spännande. Som ett godisäventyr. Lycka till med din mission, jag hade gärna ställt upp. Ideellt.

f sa...

En annan god nyhet är att du, som vanligt, är helt rätt ute:

"Ha ett kontrakt för att få jämställdhet hemma" säger DN

Så kämpa vidare med kontraktet.