måndag, april 13, 2009

Bästa påsken ever

Vi gjorde det. Nu kommer prussiluskan och tar oss. Garanterat.

Jag vill bara förtydliga att det trots allt jag gått igenom vad ovärdighet och smärta heter under graviditet, förlossning och efter förlossning, så är det förstås sjukt värt det. Och den här tiden, när både jag och J är lediga och har förmånen att umgås med varandra och barnet och äta kopiösa mängder fikabröd med alla snälla vänner på besök, är helt magiskt bra. Jag känner mig oerhört priviligerad.

Vill man gotta sig mer i förlossningsberättelser kan man läsa J:s version här. Gör det vetja!

8 kommentarer:

Singelmamman sa...

Åh du gjorde det! Fantastiskt bra gjort, och om prussiluskan får för sig att komma så lovar jag att stå i vägen. Skjuter en champagnekork i knävecken så hon får linka hem.
Kram!

Anonym sa...

Åh vad gullig ungen är!

Underlandet sa...

Åhå, det syns ju långa vägar att det är ett riktigt A-barn det där. Sött som få.

f sa...

Hurra, väldigt bra bild. Att bara få ett så litet barn att titta med båda ögonen är ju en bedrift, och att då få barnet att använda rekvisita är ju mycket bra.

Och nu har ni ju fått en lösning på frågan p1r ställde förut "Du har ingen sjalett??" Visste väl att den skulle vara bra till något :-)

Och jag får ju lov att erkänna att jag också försökt iscensätta såna här bilder, men inte lyckats så bra: År 1År 1År 2http://dkny1.bilddagboken.se/p/show.html?id=41625747&directlink=1
http://dkny1.bilddagboken.se/p/show.html?id=41626353&directlink=1
http://dkny1.bilddagboken.se/p/show.html?id=184492627&directlink=1

Sofy sa...

SÅ härlig bild!

Anonym sa...

Rätt eller fel så har vi bestämt oss för att kalla barnet "hon". Mest för att "hon" är sjukt lik sin mamma. Har ni sett det?

Kanalisera sa...

Anonym - åh herregud! Betyder det att jag har drag av spädbarn?! Säg att det inte är näsan...

Anonym sa...

Jag håller med anonym - visst är ni lika. Du brukar ju ofta ligga utslagen, lite dreglandes med fjädrar i handen. Det är ju lite ditt signum.