måndag, april 06, 2009

Prussiluskan och A-barnet

Det har precis varit en tant från Barnavårdscentralen här. Jag trodde att hon skulle kalla oss oansvariga knarkare och ta vårt barn ifrån oss (vi har t.ex. distribuerat bilder av barnet där det saknar ena strumpan; vanvård är ju en sak men att vara så klantig att man publicerar bildbevis på Internet är ju skrämmande korkat, klart Prussiluskan slår till direkt!).

Men tanten tog inte vårt barn ifrån oss. I stället sa hon att vi verkade vara riktigt bra och lugna (!) föräldrar och gratulerade barnet till det. Dessutom sa hon att vi begåvats med ett riktigt A-barn.

Ett. Riktigt. A-Barn.

Fatta! A-barn! Bästa barnet. Jag visste det! Yes! Yes! Yes! Jag känner starkt att jag måste omvärdera mina ideal om elitskolor, nu när jag fått ett alldeles eget A-barn. Only the best och allt det där.

4 kommentarer:

Medelklassman sa...

Jag undrar hur många som får omdömet B-barn? Och vad skulle man säga då?

p1r sa...

Shit! A-Barn!!!
Vi fick omdömet C-Barn ev Svagt B...

Kanalisera sa...

Bah. There can be only one.

Niklas sa...

Enligt nya rön kan man dela upp människor i grupperna A och B baserat på vilken dygnsrytm de har. Detta för att säga att folk inte har bättre eller sämre disciplin baserat på när man kommer till jobbet. I ditt fall kanske det inte är toppen att veta att ditt barn är kategoriserat som A, eftersom det innebär "pigg på morgonen, trött på kvällen". Fast å andra sidan verkar alla barn vara A på den skalan...