tisdag, april 07, 2009

Tisdag kl 11:45

Länge har media rapporterat om ökade problem med stress i olika åldersgrupper, yrkeskategorier och andra konstellationer. Det bränns ut och gås in i vägen med en rasande fart, vilket förstås är både oroande och beklämmande. I dagens tidning har rapporterna slagits ihop med lite blandad statistik och spottat ur sig en tidpunkt för då vi är som mest stressade under hela veckan:

Tisdag kl 11:45

Det är nu. Jag dricker kaffe och äter knäckebröd och småspanar på J och A-barnet som dansar till Johnny Cash i vardagsrummet. A-barnet experimenterar med slängar av B- och C-barn och J:s mjuka dansknän rör sig allt knyckigare med resultatet att knäckebrödet i min mun tuggas lite sämre och kaffet sväljs i något färre men större klunkar. Inte så nära väggen, men ändå lite sjåigt får man tycka. Hur firar ni veckans stresskulmen?

4 kommentarer:

Polkadot:: sa...

Genom att titta ut genom fönstret och räkna röda bilar på E4:an.

Singelmamman sa...

Hade inte tid!

RvT sa...

Jag gick förmodligen snabbt genom en korridor på sjukhuset. Det var mycket att göra idag!

Hur har ni tänkt kring namn? Kommer ni välja, eller har ni redan valt ett könsneutralt?

heidi sa...

tisdag 11:45 var jag sjukt stressad. jag klädde på mej, sminkade mig, letade igenom skivsamlingen, borstade tänderna, letade efter nycklarna, skrek i telefonen ("JAG KOMMER SNART FÖR FAN!") cyklade iväg till replokalen, på ungefär fem minuter. det var jobbigt. nästa tisdag ska jag vara beredd med magkatarrmedicinen.