onsdag, februari 18, 2009

Djungelröj

Okej, jag ska inte tjata så mycket mer om vattengympa, men det här måste jag ändå få ur mig. Igår. På djupvattengympan. Med läraren som ser ut som någon av bumbibjörnarna och bara kör hits från de senaste melodifestivalerna.

Jag har ett flytbälte hårt åtdraget ovanför magen. Ändå är det med nöd och näppe jag håller näsan ovanför vattnet (de andra har hela huvudet, halsen och delar av axlarna svanlikt gracilt över vattenytan, jag måste se ut som en drunknande padda bredvid dem). Jag är så full av blod och vätska nu har jag förstått, att det naturliga för mig är att sjunka till botten och dö.

Det är då hon kör igång Nordman. Och det är då det blir refräng. Och det är då hon introducerar rörelsen ”Djungelröj”.

”Djungelröj”

Sug ett tag på kombinationen: vattengympa, bumbibjörnarna, Nordman och ”Djungelröj”. Jämför med hur ni föreställer er helvetet.

Ärligt talat, det måste vara befogat att hata henne och allt hon står för. Rörelsen ”Djungelröj” går ut på att bara ”röja loss till musiken och kom igen nu tjejer, jag vill se sockerdricka i hela bassängen!”. Och musiken är nån schlagerhit med Nordman.

Jag har nu fattat det mogna beslutet att jag aldrig mer behöver gå dit.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att jag måste börja gå på vattengympa för att få utlopp för mina aggressioner och få en yta att projicera frustration på.

Tack för tipset!

Kanalisera sa...

Haha! Claes, om du går kan jag tänka mig att gå emot mitt mogna beslut och gå dit en gång till, bara för glädjen att dela hatet med en annan vettig människa.

Jag tror att det skapas särskilda band mellan människor som har Djungelröjt till Nordman tillsammans.

Anna S sa...

HAhahahahahahaha jag dööör av skratt!

Anonym sa...

Haha! Sockerdricka! :-D

Jag vet inte riktigt hur en bumbibjörn ser ut, för jag är så obildad, men jag sitter och producerar de mest fantastiska bilder framför mig. De flesta ser ut ungefär som en luden version av Munchs Skriet.

Anonym sa...

Kan du inte bara gå dit en sista gång för att ta en bild på djungelröjet och lägga upp på bloggen?