söndag, februari 08, 2009

Reklamation

Bästa reklamationsavdelning,

jag vänder mig till er då jag vill reklamera min helg. Jag förutsätter att jag har vanliga konsumenträttigheter och att jag har rätt att reklamera den, eftersom den visat sig vara defekt. Dessutom är den praktiskt taget oanvänd.

Jag vill inte vara kinkig eller besvärlig, så jag kräver ingen ersättning för sveda och värk, utan nöjer mig rakt av med en ny helg. Det behöver inte vara någon märkvärdig sådan, bara en vanlig hemmahelg. En sån där när man skrotar runt lite i lägenheten, träffar lite kompisar och har det bra.

Det vore fördelaktigt för mig om jag kunde inkassera och begagna den så snart som möjligt, gärna redan imorgon.

Vänliga hälsningar,
missnöjd -78

PS Om det inte blir för besvärligt kan jag ändå tänka mig att behålla den här helgens söndagkväll. Vi ska på Anna Ternheim och jag tror att det kan muntra upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sådär fårujunte skriva juh! Inte utan att berätta vad det var som pajade allt och som gjorde ont! Förgyll allas våra måndagsångestar med lite katastrofhelgreferat! Och tillåt oss att ösa medömkan helt ohämmat.

Reklamationsavdelningen kommer säkert kräva en beskrivning av felfunktionen också.