fredag, januari 09, 2009

Dagens namnsdag - Gunnar

Gunnar är härlig. Han är en sådan lärare som alla elever gillar. Han ger de ambitiösa eleverna lite att bita i samtidigt som han sporrar de som har det svårt, att lägga på ett extra kol. Alla Gunnars elever känner sig verkligen Sedda. Till skolavslutningen brukar Gunnar skriva ett kort personligt brev till varje elev med ett boktips, som han tror att just den eleven kommer att uppskatta. Det händer ganska ofta att gamla elever hör av sig till Gunnar flera år efteråt och tackar för boktipset och utförligt berättar vad just den boken betytt för dem i olika svåra skeden i livet. Gunnar sätter upp alla såna brev på väggen i gillestugan. Väggarna är så fulla att träpanelen i furu inte längre syns. Och han som bara slumpat böcker ur bokhyllan på måfå. Skolungar är för jävla lättlurade.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Har kanske ett nytt begrepp fötts? Efter en "Stenmarkare" och en "Berglinare" kommer en "Kanaliserare"?

Väldigt roligt i alla fall! Älskar de cyniska vändningarna! :-)

Mlle Tant sa...

Ha ha! Helt klockrent! Så ska jag också göra med mina framtida elever. :)

. sa...

Lär han sina elever att svarva och tälja månne?

. sa...

HALLÅ??? Jag ser att bilden kommer fårn min kommun. Jag kan alltså ha smittats av honom i förbifarten på Ica eller nåt nån gång.. Sjukt..