lördag, januari 03, 2009

Snorfjärilen ni aldrig fick se

Fråga: Hur många inlägg kan man skriva om en vanlig förkylning, innan det blir tråkigt att läsa?
Svar: 0 st.

Och ändå framhärdar jag.
För det händer fan inget annat.

Jag funderade lite på att fota den gröngula snorfjärilen jag blåste ut i morse, för att liksom ruska om lite. Den hade röda strimmor i och var ovanligt stor för sin art. Men så kom jag på att det inte är riktigt comme il faut, så jag lät bli. Så om det känns motigt idag kan ni tänka på det, att ni var en hårsmån ifrån att se kanaliseras snor men att ni slapp.

Det måste väl räknas som en bra dag?

4 kommentarer:

RvT sa...

Men du vilken oerhört intressant blogg! Jag har hittills bara läst "kant-infon", men jag ska med glädje läsa mer!

Får säkert svar på frågan om jämställdhet kontra att berätta tidigt. Vi valde att berätta sent (v 12-13) för de flesta, men det var för att det var så mysigt att ha vår "hemlis" bara vi!

RvT sa...

Okej, I'm back. Det här är den viktigaste blogg jag läst på länge och ni är förebilder av stora mått. Vi jobbar på jämställdheten varje dag och känner oss nöjda och glada över resultatet.

Läste om amningsjämställdheten. Har ni som mål att enbart amma eller kan ni tänka er flaskmata också? I så fall tror jag att ni har lösningen där. Så gjorde vi, ovärderlig tid för M och Kalle. Jag bondade mycket vid amningen, M likaså vid flaskmatningen. Det är något speciellt att mata sitt barn!

RvT sa...

Skulle vilja "stjärna" mitt inlägg ovan. Vi är OFTAST nöjda med resultatet. Men man (i alla fall vi) måste kämpa för det. Det finns många fällor att gå i.

Kanalisera sa...

Vad kul att du gillar bloggen och uppskattar vår jämställdhetssträvan. Det är glädjande att vi är fler som aktivt kämpar och inte bara "gör som det blir lättast". Keep up the good work!

(Och så är det ju vansinnigt fnissroligt att de här kommentarerna hamnade under ett äckelinlägg om snor.)