lördag, januari 17, 2009

Plötsligt vuxen

Och plötsligt, vid en ålder av 30 år, 7 månader och 19 dagar, blev jag helt vuxen. Det var inte så chockartat som jag hade trott, utan mer som ett stilla konstaterande. Följande händelser i tät följd är mina säkra indicier på nämnda fakta:

1) Jag blir upprörd över att de inte har hederliga kanelbullar på cafét, utan bara stora konstiga muffins, kärleksmums och biscottikrafs.
2) Jag och min sambo skriver en lista över praktiska lägenhetsbestyr att ta tag i och har verkligen intentionen att utföra samtliga.
3) Min sambo, mannen jag har valt att dela mitt liv med, fadern till mitt barn gubbsäger "Jag har gjort såhär i 30 år, jag tänker inte ändra på mina vanor nu!"
4) Jag konstaterar att jag inte har något planerat under fredag- eller lördagkvällar på hela våren, men ganska många vardagsgrejer.
5) Jag går och lägger mig och sover middag.

1 kommentar:

Josefine sa...

punkt nummer 3 är helst 100% säkert ett tecken på att man blivit... gammal? Och kanelbullar. Ja tack. Dem vill jag ha tillbaka. Tycker att de flesta caféer har fjantiga bakverk. Jag vill ha old school.