måndag, januari 26, 2009

Dagens namnsdag på ett lite annat sätt

Titta vad som fanns i dagens DN.

Ja, det är jag på bilden.*
Nej, det är inte jag som satt in annonsen.


- Ska du inte läsa dagens namn? frågade J vid köksbordet. Vi läser osmakligt ofta dödsannonserna på spaning efter fina barnnamn.

Jag började med att skratta så jag grät. Ett mer klockrent fall av hobbymongolism får man leta efter, och så är det jag! Vansinnigt roligt.

Sen kom jag på att DN även läses av personer som jag träffar i min yrkesroll samt av såna jag refererar till som kompisars kompisar och som faktiskt på allvar kan tro att jag satt in annonsen själv.
Då fick jag lite ont i magen.
Sen skrattade jag igen.

Min mobiltelefon har under tidig morgon (tidningsläsartid) gått varm med gratulationer varav minst en person är helt okänd för mig (jag har googlat). Men den allra bästa spin-offen är att en man från ett bokförlag har hört av sig till DN och bett om min adress. Han hade sett annonsen och vill ge mig en bok i namnsdagspresent. Storstilat!

J försöker nu sluta fred och säga att vi ska sluta med fåniga lekar. Jag säger att det var han som började. Och han fyller 30 om en månad. Moahahaa!

*) Men jag vill å det grövsta dementera att jag ser ut sådär!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Roligast på länge!
*asgarv*

Anonym sa...

HAHAHAHA!

Jag skrattar ocksa sa jag grater!

Grattis pa namnsdagen, förresten.

Anonym sa...

Hahahaha! Är det DU! Och jag skrattade så jag grät redan i morse. Nu har jag ont i magen också. :-)

Anonym sa...

Grattis!

Nu inser jag att det hade varit värt att ha tidning i ett år bara för att få se det där.

För oss som då inte har tidningen; stod det även namn och nummer nedanför - eller hur kunde den okända kontakta dig?

Anonym sa...

Fasiken vad svårt det ska vara att få tag i en DN då...

Nu har jag både rusat in till generaldirektören och till kommunikationsstaben, men ingen av dem har dagens tidning. Fast det är såklart, med en sån stilig bild är det ju förståligt att de försvinner in i giriga människors skåp.

qaryn sa...

Attans, det är nu det straffar sig att bara ha DN på helgerna!
Grattis i efterskott oavsett.
Genialt.

Medelklassman sa...

HAHAHAHAHA! Jag SÅG ju det där. Men inte fan kände jag igen dig. Min fru pekade lite glatt "titta vilken galen tjej". "Ja, vilket spärrmongo (eller liknande)", sa jag. "Snygg hatt." *ironi*

*skäms*

Anonym sa...

Herregud så underbart, hur missade jag det?