fredag, januari 02, 2009

Där fick jag

Någon med beslutarmakt missade visst att läsa mitt inlägg om 2009 - året då alla skulle vara harmoniska, göra armhävningar och vara friska. Redan andra dagen på året går det alltså åt helvete. Jag vaknar genomsvettig med halsont och den där nära gråten-känslan man har i början av en förkylning. Såhär skulle det inte bli.

Till saken hör att jag firat det präktigaste jullovet ever. Jag har gått och lagt mig tidigt, sovit länge, promenerat i friska luften, ätit på regelbundna tider och inte varit ute och slarvat en millimeter. Jag är så präktig att jag inte ens reagerar när J och jag träffar en kompis i Solna Centrum och J blir kaffesugen och på äkta småputtrigt pensionärsmanér säger: Ja, vi kan väl koka oss lite kaffe sen, efter lunch.

Förmodligen är den här halsen och de susande öronen ett straff. Man får fan skylla sig själv om man är såhär präktig. Rätt åt mig. Tönt.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Vi har inte varit ett dugg präktiga sista tiden (vi sparar det till i år) men min kille bestraffades ändå (coh därmed även jag eftersom det är jag som får höra allt klag). Han trodde att han skulle få ta ambulansen till sjukhuset på nyårsnatten eftersom han kände sig så sjuk. han har influensa. och yes box han är en överdrifternas man. krya på dig i alla fall! förkylningar är verkligen en pain in the ass.

Miasworld sa...

Jag tror det stämmer - mannen och jag levde som pensionärer under mellandagarna, så jädra präktiga, och nu sitter vi här med influensa båda två och surar. året kunde börja bättre.

Kanalisera sa...

Miss Muffin - ni fick det i förskott då, förkylningar känner på sig sånt där.

Miasworld - rätt åt er också då. Töntar. :-)