fredag, januari 02, 2009

Nystart

Jag gillar verkligen nyår. Ut med det gamla och in med det nya och jag tror på det. Jag tror på att livet förändras över en natt. Att allt det där man varit lite missnöjd med går att förändra och att kraften att göra det kommer just i löftet att göra det och i att vända blad i almanackan.

Tror, alltså. Sen vet jag ju, både av erfarenhet och vid några millisekunders eftertänksamhet, att det faktiskt inte fungerar så. I erfarenheten och framförallt eftertänksamheten kan jag till och med tycka att det är lite sorgligt med dessa eviga löften om nya bättre liv. Varför kan vi inte bara tillåta oss att vara nöjda med hur det är?

Men den tanken är tråkig och nedslående, så jag stannar inte vid den. Jag susar vidare i stället in i 2009 och mitt nya liv. Så fort jag blivit frisk blir det åka av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med ditt nya liv! Vill man så kan man!

Kanalisera sa...

Katinka - tack tack. Det är fortfarande lite oklart vad det nya livet innebär, men det kommer ju garanterat bli bättre.