torsdag, december 07, 2006

3.2 på bloggerskalan

Jag når nya bottennivåer på Bloggportalen. 3.2 visar mätaren nu. Bergis nån som såg snabbversionen i inlägget nedan och utifrån det direktrankade mig med lägsta möjliga betyg. Jag borde förstås varit mera mode-media-mat och skrivit något om brysselkålspannan jag åt igår (ja, det är faktiskt sant, jag har en portion i lunchlådan idag också) och modevisningen på Spy Bar som min kompis kanske var på igår kväll (fast det var ju min kompis och inte jag och jag vet inte ens om hon faktiskt kom iväg, det kanske blev Bonde söker fru i stället och det är ju inte riktigt lika coolt... å andra sidan passar det in under Media och sånt ska man ju blogga om om man vill vara Någon i bloggvärlden). Men jag vill ju inte outa som värsta bekräftelsehoran heller. Inte jag inte. I play hard to get. Jag säger nej till potatisgratäng och bildblogg och skrattar när Bloggportalens läsare petar ner mig på rankingstegen.

Nu skäms jag lite. Jag tycker egentligen att det är rätt kvasi att blogga om sin blogg eller fenomenet bloggande. Det är som J säger, bloggen tar över mitt liv. Och den rankas alltså 3.2. Jag tror att det borde göra mig allvarligt bekymrad, men jag är mest hungrig på brysselkålspanna och nyfiken på Spy Bar-modevisningen och viktiga dokusåpor (Hallå! Läste ni det, alla Bloggportalare!).

Inga kommentarer: