måndag, december 18, 2006

Idrottsdag i helvetet

Imorse på väg till jobbet låg ett stort trasigt bussdäck på barnvagnsplatserna längst bak i bussen. Det hör inte till vanligheterna. Eventuellt är det en av aktiviteterna man väljer mellan på idrottsdagarna i helvetet, att släpa gigantiska jättesmutsiga tunga bussdäck i kall tidig decembermorgon. Andra aktiviteter skulle kunna vara att försöka göra de där sista småändringarna i ett dokument precis innan man ska gå hem, mot ett nätverk från bronsåldern. Eller redovisa utlägg i en Excel-fil med tusen macron i samma nätverk.

Nätverksgrejerna tror jag att jag kommer råka ut för igen redan imorgon, men om bussdäcket ligger där då kommer jag att bli rädd på riktigt.

4 kommentarer:

Paso Doble sa...

Vaddå, är det så konstigt så här års, det är ju hjul! Haha ha ha ha ha ha ha ha ha! Ha... ha...

Anonym sa...

Hahahah. Haha. Hahahaha! Det där var fantastiskt roligt.

Kanalisera sa...

Anders, det är inte meningen att man ska kommentera sina egna kommentarer, tror jag.

Paso Doble sa...

Lägg av, vad tror du om mig? Min humor är universell. Rena rama fogmedlet mellan allt från generationer till kulturer. Världsfreden grundas genom mina skämt.