torsdag, december 14, 2006

Jag och Fuglesang!

Vilken dag!
Har haft möte med min chef som - hör och häpna utav bara helvete - är mycket nöjd med mitt arbete! Jag har levererat exakt efter hans förväntningar och i vissa fall bättre. Precis som han hade trott (här var han tvungen att berömma sin egen förmåga lite). Ojojoj. Nu återstår bara att knyta ihop säcken och paddla ända in i kaklet. Svusch!

Dessutom nämns min blogg i tidningen idag. Fränt utav bara tusan. Det är jag och Fuglesang. Visst serni! Infällt i en krönika på näst sista sidan i SvD:s näringslivsbilaga i en yttepytteliten notis som dessutom är felstavad, men ändå! Fråga kanalisera! Är mina fingertoppar skinnflådda? Vad är det bästa med att vara konsult? Är min arbetsyta städvänlig?

Men vad förvånade de ska bli, alla Näringlivsläsare. Inte ett börstips, inte en trendanalys, inte en budget så långt scrollfunktionen når. Bara massa uppblåst dravel. Å andra sidan kanske det här är precis vad de behöver. Lite QuadraPop och lite Kenneth och lite allvar.

Och så rekordmorgonen på perrongen ovanpå det. Plötsligt händer det, liksom. Värsta rymdpromenaden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad grymt bra du skriver. Mycket underhållande läsning.
Mvh
Johan Berggren

Anonym sa...

Jag håller med Johan. Du skriver lysande!
/Anne Parichart Eriksson

dddd sa...

En ny blogg. Trevligt! Och eftersom jag inte har ett skvatt att göra den här lördagkvällen, ska jag kolla in dig lite närmare oh se vad du är för en filur! :D