onsdag, december 06, 2006

Invasion!

There’s something rotten in the state of Kanalisera. Min skitsmarta besöksräknare skenar och berättar för mig att idag har dubbelt så många unika besökare hittat till min blogg jämfört med igår eller i förrgår. Det är fint att min besöksräknare har en så öppen och positiv människosyn tycker jag, att alla mina besökare är unika. Här lockar man inga mainstreams inte. Idel friska fläktar och kreativa original. Härligt! Dock har min skitsmarta besöksräknare den här gången ingen aning om varifrån invasionen av nya unika besökare kommer. Uppenbart har de inte länkats hit från någon annan sida, utan hittat hit på andra sätt. Kanske har de knappat in hela url:en med sina unika knatterfingrar. Kanske har de kört några ctrl+c-ctrl+v med en helt unik fingersättning. Eller kanske använt ett ergonomiskt unikt pekdon och klickat på kopiera och klistra in. Några av dem är säkert så unika att jag inte ens i min vildaste fantasi kan begripa hur de tog sig hit. Men på något sätt har de hört/läst/fått gestaltat för sig länken till min blogg. Gestaltningsalternativet gillar jag bäst, att nån har fått länken hit via charader eller pantomim-teater. Kanske i Köpenhamn. Det brukar vara gott om mimartister på Ströget tycker jag. Och nu är det här, alla unika nya läsare. Och de förväntar sig något av mig. Precis som Dagens Media. På den punkten är de inte särskilt unika, får man säga. De förväntar sig av mig att jag ska vara unik och underfundig, det är jag helt säker på. Men där går de bet. Jag går nämligen inte på det där om att vara unik. Jag vet bättre. Jag kan min stamcellsforskning (det gör jag i och för sig inte, men det kändes bra att skriva, liksom lagom nonchalant och kunskapstungt på samma gång) och vet hur lika vi är när det kommer till kritan och ribosomen, så att säga. Så länge det ska hållas på att vara unik och fin i kanten finns här inget att hämta. Nix pix. Inför döden är vi alla lika. Så och inför kanalisera. Jajemensan. Härmed dömer jag er alltså till ”inte särskilt unika”. Ni kom ju trots allt hit samma dag, så så jäkla märkvärdiga och udda är ni ju inte. Välkomna är ni däremot! Och vill nån vara extra unik och berätta utanför vilken affär på Ströget mimarna höll till är jag extremt tacksam!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det står ett stort plakat utanför McDonald's på ströget som säger "Kaenaelisere mere"