onsdag, december 20, 2006

Labradoren är lös

Plötsligt står en gigantisk godiskorg i vårt fikarum. Jag har på fullaste allvar aldrig sett något liknande. Åtminstone inte som jag får äta av. Åtminstone inte som är ämnad för så få personer. Åtminstone inte med gott godis. Inga äckliga påsksockerägg och fusk-malaco. Det här är the real shit.

Dödsdömt. Labradoren i mig har vaknat. Jag springer omkring mellan mina medarbetare med en dumglad min, gläfser glatt och dreglar. Och jag äter tills jag dör. Jag har gömt papperskorgen under skrivbordets andra hörn, så att ingen ska se berget av godispapper och tvångshämta mig till bulimikliniken innan korgen är tom. Måste. Äta. Alla. Ako. Mint. Kolor.

Och. Alla. Andra. Kolor. Också.

3 kommentarer:

Paso Doble sa...

Det allra värsta med julen är alla de där supersmala människorna med självbehärskning som klarar av att passera godisskålen, pepparkakorna, lussebullarna och knäcken utan att ta något. Själv har jag resignerat och räknar iskallt med en viktökning på 2 kilo under jul. Allt därunder blir en bonus.

dddd sa...

Hahahaha! Jag känner igen mig. Det där är jag. Jag gömmer också undan papper lite varstans så ingen ska se hur mkt jag vräkt i mig. ;)

Unknown sa...

Här där jag sliter så graderar vi konsulfirmorna efter levererad godismängd och kvalité.
Jag som själv är konsult tror att jag gjort ett smart drag i år, jag kommer leverera ett ton godis efter julledigheten den 8 Jan. Sämst betyg har just nu Tritec med skitäckliga kola blandningen följt av nåt bolag som ingen hört talas om som levererade belgisk snäck choklad som e på tok för söt.
Idag skall jag bjuda på starkvinsglögg spetsad med single malt whiskey så jävla tidigt jag kan så att jag kan smita hem.