tisdag, november 21, 2006

Dom andra andra

Jag handlade med Dom andra idag. Dom långtidssjukskrivna, dom förtidspensionerade, dom gamla och dom mammalediga var i affären samtidigt som jag. Dom pappalediga såg jag inte till. Dom andra lever i ett annat tidsunivers som går mycket långsammare än vårt. Dom andra har andra regler för hur man beter sig på ICA. Dom andra bredparkerade sina kundvagnar och barnvagnar så länge och så envetet bredvid frysdisken att jag struntade i broccolin. Dom andra proppade igen konservkorridoren med sina vagnkluster så ihärdigt och så förorättat att jag tvingades välja fel bönor.

Det fanns andra andra som var ännu mer andra än Dom andra i affären. Hon som körde sin permobil så nära köttdisken att alla extrapris-skyltar revs ner. Hon noterade det men gjorde inget åt saken. Kanske var det en protest. Han med mörka solglasögon och blindkäpp som undersökte en kartong dammsugarpåsar genom att känna, skaka och lukta på den. Ett omständligt sätt att hitta det man söker i en stor affär. Kanske var det också en protest. Dom kanske ville handla som Dom andra.

Inga kommentarer: