onsdag, november 15, 2006

Färgglatt och präktigt

Var håller hon hus, den där kanalisera, undrar ni säkert kära läsare. En berättigad fråga eftersom jag inte knystat ett ord här under hela tisdagen (dock har jag under dagens lopp varit inne ett antal gånger och tryckt F5 (refresh) i absurt hopp om att det ska dyka upp något spännande och nytt i min blogg (jag vet, ibland finns det anledning att tvivla lite på om det verkligen funkar som det ska, allting med mig (åh, vad jag älskar att rada parenteser såhär, det är så matematiskt stilistiskt härligt!)(ytterligare ett skäl att tvivla kanske))). I alla fall. Igår hade jag äntligen det där konstruktiva mötet med mina chefer där jag förstod vad som förväntas av mig och att de inte har kommit på mig med att maska. Jag blev så uppåt och inspirerad att jag arbetade effektivt hela dagen i bara farten. Först gjorde jag ett schema över hur jag bäst bör fördela mina arbetstimmar fram till jul. Färggrannt och dant i Excel. Mäkta stolt är jag. Idag är det t.ex. ljusblått fram till lunch, vinrött från efter lunch till fyra ungefär och sen ljusgult resten av dagen. Det betyder att jag först ska fortsätta dokumentera incidenthanteringsprocessen, sen förbereda och leda mötet om behörigheter och avslutningsvis börja fundera kring hur man skulle kunna implementera arbetet med prioritering. Ett perfekt avvägt dagsverke, att jag inte gjorde såhär redan från början!

Oooh, jag är så präktig och duktig sha-la-la-la-laaa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du ska lämna alla rutor vita Boel och göra vad som faller in istället....mindre jobb till folket ;-)

p1r sa...

Bra där!

Fortsätt så, så kommer tiden fram till jul flyga fram.