onsdag, november 22, 2006

Kontorsapatin strikes again

Nu är den här igen, kontorsapatin. Petar på prestationsångesten. Förlamar tangentbordsknatterfingrarna. En våt filt över inspirationen och drivkraften. Jag som trodde att jag dödat den med mitt färgglada Excel-schema. Icke! Mitt i de himmelsblå rutorna för ”Författa beslutsunderlag och policys” attackerar den med full kraft och tvingar mig att hjälplöst klicka runt i dokumenthanteringsverktyget och mejlprogrammet och titta på datorklockan flera gånger i slow motion-minuten. Det blir inga policys författade av det. Jag har försökt mota bort den med kardemummamjölk i kaffet och en energirik banan, men den låter sig inte luras så lätt. Här krävs krafttag. Jag bestämmer att jag får skriva och posta det här blogginlägget, bara jag jobbar effektivt fram till lunch sen. Det är en bra plan. Jag lurar igång produktiviteten och knatterfingrarna med något roligt och sen låter jag beslutsunderlaget surfa på efterdyningarna. Efter lunch är det dessutom vinrött och de rutorna brukar kännas mer okej. Ha! Kanalisera – Kontorsapatin : 1 – 0

Inga kommentarer: