lördag, november 25, 2006

Hej Dagens Media!

Bloggande är per definition ren envägskommunikation. Sändaren har varken kontakt med eller kontroll över mottagaren. Trodde ni! I verkligheten har jag benkoll. Jag har ett skitsmart statistikverktyg som berättar hur många besökare som varit inne på min sida, vid vilken tidpunkt och från vilken sida de kom. Igår hade jag 21 nya besökare från http://www.dagensmedia.se/ Det är en avsevärd ökning från i torsdags eller onsdags (eller vilken annan dag som helst) då jag hade 0 nya besökare från http://www.dagensmedia.se/ Jag känner att besökarna från Dagens Media förväntar sig något av mig; att jag ska vara nytänkande och vass. Idag är jag trögtänkande och trubbig. Igår drack jag jättemånga glas pladderskvallervin och blev så till den grad berusad att jag fyllebeställde två skivor på cdon när jag kom hem framåt småtimmarna. Jag hade tydligen fått en rabatt-kod mejlad till mig som jag var tvungen att utnyttja. Men det var en bra pladderskvallerkväll. E hade träffat En Ny på nätet. Första dejten avklarad och båda fortfarande kvar på banan. Telefonen på vibratorläge så att magfjärilarna rusar och löften om att höras vid ett odefinierbart Senare. Spännande. Själv var jag glad i vetskapen att Den Nya säkert kommer få höra om mig efter den bra pladderskvallerkvällen och i sitt undermedvetna göra mig till en av Es viktigaste vänner, eftersom mitt namn dyker upp så tidigt i deras relation. Jag är inte en av Es viktigaste vänner. Vi träffas inte ens särskilt ofta. Ändå tänkte jag så. Eventuellt är jag psykopat. I alla fall är jag extremt icke-heteronormativ i det här inlägget, tänkte ni på det? Det ska man vara på 2000-talet. Dessutom hängde vi på ett gay-ställe halva kvällen igår. Jag är sååå 2000. Frågan är om det är hett att vara 2000 år 2006. Det har jag ingen aning om. Dagens Media vet nog.

Inga kommentarer: